Terug naar het overzicht
10 december 2016
Testimonial

Voor Delhaize is Vanbreda een geoliede machine die draait op specialisten

Delhaize is klant van Vanbreda Risk & Benefits sinds 2013. “We waren al een tijdje op zoek naar een oplossing voor onze verzekering medische kosten”, vertelt Compensation & Benefits Manager Nico Penne. 

“De tarieven van onze premies stonden onder druk en onze verzekerden waren ontevreden over de dienstverlening van onze verzekeraar.” De supermarktketen zocht en vond een Third Party Administrator die het beheer van de facultatieve groepsverzekering medische kosten kon overnemen. “Het complete en professionele aanbod van Vanbreda heeft ons overtuigd”, aldus Nico Penne. “Vanbreda houdt zich bezig met het beheer van A tot Z: van de opstartfase over de dagelijkse contacten met onze verzekerden tot de reporting.”

Vooral de onafhankelijkheid van Vanbreda is een grote troef voor Delhaize. “Aangezien Vanbreda het beheer volledig op zich neemt, zijn we als werkgever niet meer gebonden aan een specifieke verzekeraar. Als we niet meer tevreden zijn over de verzekeraar, kunnen we veel makkelijker voor een andere partij kiezen. Zonder ons zorgen te maken over de administratieve rompslomp.”

De samenwerking verliep volgens Nico Penne meteen heel efficiënt. “Als klant kregen we meteen eigen contactpersonen op alle niveau’s toegewezen. Zo praat je steeds met de juiste mensen en kan je veel sneller schakelen.”

Begin 2015 werd beslist om ook het beheer van de verzekering gewaarborgd inkomen uit te besteden aan Vanbreda. “Wij waren één van de eerste klanten die voor een zeer specifieke oplossing kozen”, zegt Benefits Analyst Laurent Leblon. “Vanbreda is vandaag trouwens de enige makelaar die deze formule kan beheren.”

Open communicatie

Recent liet Delhaize ook de acceptatiepolitiek van haar verzekeraar arbeidsongevallen analyseren en vroeg de voedingsdistribiteur advies op het vlak van pensioenplannen. “Waarom we zo op Vanbreda vertrouwen? Het is gewoon een goed geoliede machine die draait op de expertise van specialisten”, lacht Laurent Leblon. “De verschillende afdelingen werken goed samen en dat vertaalt zich in een kwaliteitsvolle, open en transparante communicatie.”

Ook als er zich problemen voordoen, worden die volgens Laurent Leblon snel opgelost. “Het innen van de premies voor langdurige ziekte verliep bijvoorbeeld niet correct. We hebben dit besproken met Vanbreda en we hebben samen snel een oplossing gevonden. Onze medewerkers waarderen die snelle aanpak enorm.”

Delhaize draagt niet alleen de eigen medewerkers, maar ook de klant hoog in het vaandel. “We zijn veeleisend voor onszelf, stellen onszelf voortdurend in vraag en denken steeds in functie van de klant”, aldus Laurent Leblon. “Dezelfde spirit verwachten we van onze partners. Vanbreda begreep ons snel en komt steeds met oplossingen op maat van onze specifieke eisen.”

Account Manager Ria De Wit werkt graag voor Delhaize. “Grote ondernemingen vragen steeds een service op maat. Het is telkens weer een uitdaging om alle stukjes van de puzzel samen te leggen. Gelukkig kunnen we binnen Vanbreda terugvallen op een sterk team om samen een oplossing te bedenken. Het geeft veel voldoening om voor een klant te werken die zijn tevredenheid uit, maar ook kritisch mee denkt.”

Gere­la­teer­de berichten

Aflevering 14 Vanbreda S2 Foto website

Video­pod­cast — Employ­ee Benefits

Videopodcast
11.12.2024

In de nieuwste aflevering van Succes Verzekerd, de videopodcast van Vanbreda Risk & Benefits, verdiept collega Rebecca Bekaert zich in Employee Benefits. Hoe zorgt een geoptimaliseerd voordelenpakket ervoor dat je als werkgever steeds een streepje voor hebt? Welke dekking blijft nog te vaak onderbelicht en hoe breng je daar verandering in? En welke impact heeft de stijgende pensioenleeftijd op je personeelsverzekeringen? Je ontdekt het hier.

Lees meer
Lees meer over Videopodcast - Employee Benefits
2024 10 07 seminarie EB 01 RESIZED

Terug­blik semi­na­rie Employ­ee Bene­fits: wat bete­kent de stij­ging van de wet­te­lij­ke ren­de­ments­ga­ran­tie voor jouw onderneming?

Personen
10.12.2024

Onze bedrijfsklanten steeds tijdig en goed informeren over de veranderende regelgeving, is één van de zaken die we als makelaar ter harte nemen. Zo organiseerden we dit najaar twee edities van het seminarie met als thema “De impact van de stijging van de wettelijke rendementsgarantie (WAP) op de aanvullende pensioenplannen voor ondernemingen”. Onze collega’s deelden interessante inzichten én praktische tips met de talrijke aanwezigen.

Lees meer
Lees meer over Terugblik seminarie Employee Benefits: wat betekent de stijging van de wettelijke rendementsgarantie voor jouw onderneming?
MINF12686

Wat leeft er van­daag in Employ­ee Benefits?

Personen
08.12.2024

In een wereld die voortdurend in verandering is, is het essentieel om vooruit te kijken en strategische keuzes te maken. Zo positioneer je jouw bedrijf in de arbeidsmarkt als een werkgever die futureproof is en kan je jouw werknemers een aantrekkelijk Employee Benefits-pakket aanbieden. Graag belichten we 8 belangrijke trends en inzichten die je zeker niet wil missen.

Lees meer
Lees meer over Wat leeft er vandaag in Employee Benefits?
SUF00352

Een­heids­sta­tuut aan­vul­len­de pen­si­oen­plan­nen van­af 2030: bereid je orga­ni­sa­tie goed voor

Pension consultancy
07.12.2024

Zoals aangekondigd, gaat vanaf 1 januari 2030 het eenheidsstatuut in aanvullende pensioenen van kracht. Deze aanpassing komt er omdat een verschillende behandeling tussen arbeiders en bedienden in deze materie als discriminerend wordt beschouwd. Tussen 2015 en 2030 moeten organisaties de verschillen tussen beide categorieën medewerkers in het kader van aanvullende pensioenen geleidelijk wegwerken. Hoe pak je dit aan als werkgever?

Lees meer
Lees meer over Eenheidsstatuut aanvullende pensioenplannen vanaf 2030: bereid je organisatie goed voor