Let op voor phishing. Er circuleren momenteel mails in naam van Vanbreda Risk & Benefits die niet door onze medewerkers zijn verzonden. Ontvang je een e-mail met domeinnaam @vanbreda-be.com? Klik er niet op en meld het aan je vaste contactpersoon bij onze organisatie. Onze e-mailadressen eindigen steeds op @vanbreda.be.

Terug naar het overzicht
10 december 2016
Testimonial

Voor Delhaize is Vanbreda een geoliede machine die draait op specialisten

Delhaize is klant van Vanbreda Risk & Benefits sinds 2013. “We waren al een tijdje op zoek naar een oplossing voor onze verzekering medische kosten”, vertelt Compensation & Benefits Manager Nico Penne. 

“De tarieven van onze premies stonden onder druk en onze verzekerden waren ontevreden over de dienstverlening van onze verzekeraar.” De supermarktketen zocht en vond een Third Party Administrator die het beheer van de facultatieve groepsverzekering medische kosten kon overnemen. “Het complete en professionele aanbod van Vanbreda heeft ons overtuigd”, aldus Nico Penne. “Vanbreda houdt zich bezig met het beheer van A tot Z: van de opstartfase over de dagelijkse contacten met onze verzekerden tot de reporting.”

Vooral de onafhankelijkheid van Vanbreda is een grote troef voor Delhaize. “Aangezien Vanbreda het beheer volledig op zich neemt, zijn we als werkgever niet meer gebonden aan een specifieke verzekeraar. Als we niet meer tevreden zijn over de verzekeraar, kunnen we veel makkelijker voor een andere partij kiezen. Zonder ons zorgen te maken over de administratieve rompslomp.”

De samenwerking verliep volgens Nico Penne meteen heel efficiënt. “Als klant kregen we meteen eigen contactpersonen op alle niveau’s toegewezen. Zo praat je steeds met de juiste mensen en kan je veel sneller schakelen.”

Begin 2015 werd beslist om ook het beheer van de verzekering gewaarborgd inkomen uit te besteden aan Vanbreda. “Wij waren één van de eerste klanten die voor een zeer specifieke oplossing kozen”, zegt Benefits Analyst Laurent Leblon. “Vanbreda is vandaag trouwens de enige makelaar die deze formule kan beheren.”

Open communicatie

Recent liet Delhaize ook de acceptatiepolitiek van haar verzekeraar arbeidsongevallen analyseren en vroeg de voedingsdistribiteur advies op het vlak van pensioenplannen. “Waarom we zo op Vanbreda vertrouwen? Het is gewoon een goed geoliede machine die draait op de expertise van specialisten”, lacht Laurent Leblon. “De verschillende afdelingen werken goed samen en dat vertaalt zich in een kwaliteitsvolle, open en transparante communicatie.”

Ook als er zich problemen voordoen, worden die volgens Laurent Leblon snel opgelost. “Het innen van de premies voor langdurige ziekte verliep bijvoorbeeld niet correct. We hebben dit besproken met Vanbreda en we hebben samen snel een oplossing gevonden. Onze medewerkers waarderen die snelle aanpak enorm.”

Delhaize draagt niet alleen de eigen medewerkers, maar ook de klant hoog in het vaandel. “We zijn veeleisend voor onszelf, stellen onszelf voortdurend in vraag en denken steeds in functie van de klant”, aldus Laurent Leblon. “Dezelfde spirit verwachten we van onze partners. Vanbreda begreep ons snel en komt steeds met oplossingen op maat van onze specifieke eisen.”

Account Manager Ria De Wit werkt graag voor Delhaize. “Grote ondernemingen vragen steeds een service op maat. Het is telkens weer een uitdaging om alle stukjes van de puzzel samen te leggen. Gelukkig kunnen we binnen Vanbreda terugvallen op een sterk team om samen een oplossing te bedenken. Het geeft veel voldoening om voor een klant te werken die zijn tevredenheid uit, maar ook kritisch mee denkt.”

Gere­la­teer­de berichten

Aesthetic Minimal Laptop On Table Mockup Instagram Post 5

Laat uw werk­ge­ver mee­be­ta­len voor uw gezondheid

Pers
28.03.2025

Steeds meer werknemers willen een tandzorg- of een andere gezondheidsverzekering via de werkgever. Die kan zo'n polis collectief aanbieden of via een cafetariaplan. Ook dat laatste is financieel interessant voor u. Consultant Health Care Steffi Petit en General Manager Health Care Bob Duys gaven in De Tijd meer uitleg over het succes daarvan.

Lees meer
Lees meer over Laat uw werkgever meebetalen voor uw gezondheid
U7353792727 Photorealistic image three people in a business mee 2ffb3126 57b1 497e a2f1 394c8fdecf27

Aan­vul­len­de pen­si­oe­nen opbou­wen in een mul­ti-werk­ge­ver­s­pen­si­oen­fonds: wat is de meerwaarde?

Personen
26.03.2025

109 miljard euro. Zoveel geld is er opgebouwd aan verworven pensioenreserves op 1 januari 2024 in ons land. Deze tweede pijler pensioenspaarpot wordt beheerd door twee types pensioeninstellingen. Volgens het sectorrapport van de FSMA beheren verzekeraars 88 miljard euro, terwijl de overige 21 miljard euro beheerd wordt door instellingen voor bedrijfspensioenvoorzieningen (hierna pensioenfondsen genoemd). Het aantal ondernemingen dat kiest voor een eigen pensioenfonds slinkt. Steeds vaker opteert men voor een multi-werkgeverspensioenfonds. Hoe verklaren we deze evolutie en wat zijn de voordelen?

Lees meer
Lees meer over Aanvullende pensioenen opbouwen in een multi-werkgeverspensioenfonds: wat is de meerwaarde?
U7353792727 A wide angle photo of a team meeting between collea 5efaa5ec 37e6 4450 a40f 02c9a71cc2ee

Wat bete­kent de stij­ging van de wet­te­lij­ke ren­de­ments­ga­ran­tie op aan­vul­len­de pen­si­oe­nen voor jouw onderneming?

Personen
21.03.2025

Op de bijdragen voor het aanvullend pensioen moet de werkgever op grond van de Wet Aanvullende Pensioenen (WAP) een minimumrendement garanderen over de duurtijd van de aansluiting. Dat minimumrendement wordt jaarlijks op 1 juni berekend en gaat in op 1 januari van het daaropvolgende jaar. Sinds 2016 bedroeg dit rendement 1,75%; vanaf 2025 stijgt dit naar 2,50%. Wat is de impact hiervan op jou als werkgever?

Lees meer
Lees meer over Wat betekent de stijging van de wettelijke rendementsgarantie op aanvullende pensioenen voor jouw onderneming?