Dat familiale karakter vond Guy Van de Poel ook terug bij Vanbreda Risk & Benefits. “Onze account manager kent ons verzekeringsdossier door en door”, vertelt de zaakvoerder. “Vragen en problemen worden snel opgelost en de jaarlijkse follow-up zorgt ervoor dat het gehele verzekeringsdossier fris in het geheugen blijft zitten.”
Net als veel andere zaakvoerders van Spar-winkels kon Guy in 2008 intekenen op een verzekeringsplan dat werd uitgewerkt door Vanbreda Risk & Benefits en Retail Partners Colruyt Group, de partner voor alle zelfstandige ondernemers van de Colruyt Group. “We zijn hier meteen op ingegaan omdat dit een alomvattend plan was op maat van onze winkel. Bovendien betekende het een serieuze besparing ten opzichte van andere spelers in de markt.
“Dat Colruyt het verzekeringsplan mag beoordelen en aanpassen op basis van input van alle zelfstandige ondernemers betekent voor ons extra zekerheid en transparantie. Ik probeer elke nieuwe aanpassing kritisch te bekijken en ook dan is ons centrale aanspreekpunt een grote meerwaarde bij eventuele vragen.”
Account manager Guy Claes schoot snel te hulp toen de winkel in februari getroffen werd door een koelschade door ontvriezing. “Door een misverstand was een verkeerde koeltoog uitgeschakeld waardoor er voor 2000 euro charcuterie moest weggegooid worden”, vertelt hij.
“Gevolg? Minder verkoop en medewerkers die extra uren moesten presteren om ’s morgens de vervallen voedingswaren te verwijderen en ’s middags de toog opnieuw aan te vullen.
Op basis van een gedetailleerd bestek en duidelijke foto’s hebben we die schade heel snel kunnen regelen. Op zo’n moment is het belangrijk voor de klant om snel te kunnen schakelen.”